شمار فوتی‌های کرونا در آمریکا از مرز نیم‌ میلیون نفر گذشت

رسانه‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که شمار قربانیان کرونا در آمریکا به رقم ۵۰۰۰۷۱ نفر رسیده است. به این ترتیب، ۱۹ درصد کل جانباختگان کرونا در جهان در آمریکا به ثبت رسیده‌ است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا غروب دوشنبه ۲۲ فوریه (چهارم اسفند) در سخنرانی خود در کاخ سفید در این باره ابراز تاسف کرد. پرچم آمریکا در مراکز دولتی به حالت نیم‌افراشته درآمده است.

بایدن در سخنرانی خود گفت که شمار قربانیان کرونا در ایالات متحده بیش از مجموع کل قربانیان آمریکا در جنگ‌ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام است.

آنتونی فاوچی، مشاور کاخ سفید درباره بیماری‌های عفونی دولت دونالد ترامپ را مسئول افزایش شمار قربانیان کرونایی در آمریکا می‌داند.

عدم توجه کافی دولت ترامپ به الزام مقابله جدی با شیوع کرونا باعث افزایش شمار مبتلایان به این ویروس شده است.

تا ماه مه سال گذشته میلادی شمار قربانیان کرونایی آمریکا بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر بود. این رقم تا ماه سپتامبر دو برابر شد و در ماه دسامبر حتی به ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

گفته می‌شود که تنها در بازه زمانی بین دسامبر تا فوریه سال جاری، شمار قربانیان کرونایی در آمریکا ۴۶ درصد افزایش یافته است.

شمار موارد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا پس از شروع کار جو بایدن و آغاز واکسیناسیون گسترده کاهش یافته است. گفته می‌شود که در آمریکا روزانه به طور متوسط یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

دیدگاه خود را ارسال کنید


دیدگاه