لغو پروازها با جت ۷۷۷ بوئینگ به علت نقص فنی موتورهای آن

موضوع بر سر مدل خاصی از جت ۷۷۷ شرکت هواپیماسازی بوئینگ است. گفته می‌شود که موتورهای کارسازی‌شده در این نوع از جت ۷۷۷ با همکاری شرکت "پرت و ویتنی" (Pratt & Whitney) تولید شده و به موتورهای مدل ۴۰۰۰ شهرت یافته‌اند.

آتش گرفتن موتور این هواپیما در شهر دنور، واقع در ایالت کلرادو و همچنین سقوط قطعات بدنه موتور این هواپیما در پرواز بین ماستریخت به نیویورک حکایت از نقص فنی در موتورهای این هواپیما دارد.

در هر دو سانحه قطعات بدنه موتور این هواپیما به مناطق مسکونی سقوط کرده است. در اطراف شهر ماستریخت هلند، حتی عده‌ای در اثر اصابت قطعات هواپیما مجروح شده‌اند. به شماری از واحدهای مسکونی و خودروها نیز آسیب وارد شده است.

در همین رابطه شرکت بوئینگ از شرکت‌های هواپیمایی درخواست کرده است تا انجام کامل بازرسی‌ها، استفاده از این نوع از هواپیماهای ساخت این شرکت را متوقف کنند.

شرکت آمریکایی یونایتد ایرلاینز حتی پیش از توصیه فنی شرکت بوئینگ، پرواز با این نوع از هواپیماها را لغو کرده بود. شرکت یونایتد ایرلاینز ۲۴ فروند از این مدل هواپیما را در ناوگان هوایی خود دارد.

به کانال اینستاگرام دویچه وله فارسی بپیوندید

بوئینگ پس از وقوع این دو حادثه اعلام کرده است که ۶۹ فروند از این هواپیما هم اکنون فعال هستند و باید مورد بازرسی فنی کامل قرار گیرند.

افزون بر آن ۵۹ فروند دیگر از این نوع هواپیما نیز در انبارهای بوئینگ قرار دارند و به علت شیوع کرونا هنوز به مشتریان تحویل داده نشده‌اند.

ساخت این مدل از جت ۷۷۷ بوئینگ با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت صورت گرفته است. پرواز با مدل ۷۷۷-۲۰۰ بوئینگ نیاز به سوخت بیشتری داشته و همین موضوع باعث شده بود که مهندسان بوئینگ به فکر تولید موتورهای جدید و کم‌مصرف بیافتند.

دیدگاه خود را ارسال کنید


دیدگاه